onsdag 18 december 2013

Åter en dag i fiaspelet....


Jag är bra på affärsrelationer..jag har kunnandet..jag vet vad jag vill..tar hjälp av de bästa...lämnar känslorna i hallen...går in och gör ett bra jobb...det är ett nöje att jobba...jag är sämre på privata relationer...iakttar...läser in..lämnar utanför och går...sårar...men jag vet om det...och fortsätter att jobba på det...

 Vi är alla en del i livets fiaspel...där vi alla är pluttar...jag är en röd...några steg framåt och några tillbaka...ibland sopas vi av banan...men kommer alltid åter...Ibland kommer en grön och knuffar bort oss.. eller en blå för den delen...och vi ger tillbaka...ibland fuskar vi och kommer före alla andra..men det straffar sig för det vinner man sällan på...
Just nu hoppar jag fort på brädet...får femmor och sexor... ..precis som det ska vara...ibland ett steg i taget och sen blir det ett jätteskutt....till slut hamnar vi i lådan under spelet....vi får inte vara med mer..men tills dess kommer jag att vara en röd, levande och full av skutt plutt...ha en riktigt fin kväll på brädet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar