torsdag 19 december 2013

Stressa kan ni andra göra :)

God morgon världen. Idag har jag städdag hos mig, ingen vansinnesstädning, bara en första hjälpen innan råttorna anfaller. Jag har kommit till åldern "mellan flicka och döden" och har insett att det blir jul utan att jag stressar livet ur mig. Nu för tiden städar vi ju i stort sett varje vecka så den där riktiga storstädningen till jul behövs inte längre. Här råder inga julgardiner, tingel-tangel och bjäfs...det skulle jag inte stå ut med...ok jag fick ge med mig för de små:s tjat om gran det kan jag leva med men den åker ut fort som fan efter julaftonen.:)

Hjärnan är rätt tom idag, den fylldes med så många intryck igår så de måste väl ramla ner först, men på med hög musik, fram med mopphilda och sugtina, ingen som stör så till kvällen har hjärnan skrynklat ut sig igen och det finns alltid orättvisor att ge sig på...ha en fin dag vad ni nu gör och var ni än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar