söndag 22 april 2012

Insikt

Ibland är allt som behövs, lite tid. Tid till eftertanke kan göra att man kommer till insikt.Från påsken och framåt har jag stått på samma ställe och stampat..funderat. Be om hjälp eller "kan själv" är frågan, om man är van att alltid göra allt själv så kan ordet hjälp! vara svårt att säga. Det inbyggda beteendet säger..gör det själv så är du oberoende,du är stark,du klarar det ensam...det sunda förnuftet säger: Du kan inte göra allt själv, du är inte oberoende av andra människor...ensam är inte stark...tanke och känsla är ibland långt ifrån varandra,det är svårt att ändra ett beteendemönster som har funnits där i alla tider. Släpp ingen tillräckligt nära så slipper du bli sårad...

Jag är bra på affärsrelationer..jag har kunnandet..jag vet vad jag vill..tar hjälp av de bästa...lämnar känslorna i hallen...går in och gör ett bra jobb...det är ett nöje att jobba...jag är sämre på privata relationer...iakttar...läser in..lämnar utanför och går...sårar...men jag vet om det...och fortsätter att jobba på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar