söndag 29 april 2012

Mina tankar idag....

Mina tankar går till mina älskade ungar...mina tre fina barn som är det allra dyrbaraste...Niklas var han nu är..men förmodligen ute och kämpar för djuren...för freden...för miljön...för att alla människor..kvinnor som män...svenskar som alla andra nationaliteter..ska ha samma rättigheter och skyldigheter...eller som han brukade säga: det är vi "kukar" som ställt till det.....Niklas som är så lik mig...tänkaren....esteten...med musiken i blodet....

Isabella..minstingen...älskade yrväder..som är så lik mig så att jag blir rädd...rebellen...pratar först och tänker sen....humoristen...älskade unge....stark och stolt...vacker som en gudinna...dansaren...

Jennie...den ansvarsfulla storasystern, mamman...som är starkare än Bamse men ändå inte...som säger precis vad hon tänker...som är så lik mig i humöret...den impulsiva...som inte tål orättvisor....och aldrig kan hålla tyst....som jag älskar över allt annat...mitt första och vackra barn...

Men mina tankar går också till den "lilla flicka" som tog kontakt för någon vecka sedan...som fick mig helt ur balans...som ville be om ursäkt...som ville berätta...som ville slippa skuldkänslor....som kanske kommer att träda fram och berätta det vi inte vet....vad vi alla spekulerat i..jag ska ha tålamod...för jag vet att jag kommer att få rätt...och jag vet att ingen orkar bära en tyngre börda...sanningen kommer alltid fram till slut...och jag ska vänta...det löftet har jag gett....det ska jag hålla...

Mina tankar går också till min kärlek...min vackra kärlek..som finns där i bakgrunden...vacker,stark och klok...med sitt skratt...sina snälla ögon...

Tankarna far också iväg till Anna som jag tycker så mycket om och som kämpar varje dag...till prinsessan som stövlar på trots motgångar...till småbarnen som skänker mig sådan glädje..alla fyra..mina tankar idag...vad är väl de mer än tankar...för mig är det mina och allt...var rädda om alla kära därute...vi har dem till låns och jag är tacksam för varendaste dag.....

1 kommentar:

  1. kram finaste Lisa..o även till dina fina "ungar" ..o Tack för att du dyker upp då o nu o pratar bort en stund i vardagen..det är vid sådan tillfällen man förstår vad värdefull du är..Kram Irene

    SvaraRadera