söndag 21 november 2010

Gårdagen..

var otursförföljd...först satte Nisse kött i halsen och höll på att dö ifrån mig...efter en kvart fick vi honom att andas normalt igen..(Tack Jecka och Helen)...åkte sedan mot Hofors i mörkret och halvljuset slutade att fungera...roligt att reta alla medtrafikanter med helljus..nej...men vad göra med tre barn i bilen....på tillbakavägen tappade vi en vindrutetorkare...det var inte meningen att vi skulle vara ute med den bilen...

Dagen idag har varit tuff med besök på kyrkogården...det gör mig alltid ledsen och energifattig...men glädjen i småbarnens ögon när de fick tända sin egen gjorda lykta till morbror Niklas gjorde det lite lättare...jag har försökt berätta för dem att alla som bor i himlen har ett eget ljus..det tände vi nu och pratade en stund om att morbror Niklas tittade på lyktan och tyckte att den var fin...speciellt eftersom den hade ett målat straight edge kryss..samma som han hade intatuerat på sina händer...Vi saknar honom och älskar honom...

En tuff rond till innan kvällen och natten kommer...jag kan hoppas på att det löser sig till det bästa...tills nästa gång så önskar jag er en fin kväll och var rädda om kärleken...

1 kommentar: