söndag 20 december 2009

Musiken min livräddning..

...all musik för olika sinnesstämningar, att städa till, att gråta till, att skratta till, att dansa till..den är en gnista till liv..Ta med dig musiken och lyssna,hör..det är skillnad på att lyssna och att verkligen höra..Niklas musik stannar hos oss..det ville han..hans speciella musiksmak..hans egen musik..ord vi kan lyssna till och lära oss av.
Vad vore livet utan musik ? NADA...

Jag har haft förmånen att få ha Isabella här i helgen..Bella Bus.. Vi har shoppat i Gävle..ätit gott och bara varit...jobbat med skolarbeten...skrattat åt en galen film..druckit glögg och städat...Härliga unge som är 18 år redan..min skatt och trygghet.
Kvällen bjuder på musik och en bra bok...god veggomat och ett glas rött... ha en skön kväll och var rädda om kärleken var den än är..

1 kommentar:

  1. Du skriver alltid så fint Lisa !!
    det låter som en trevlig Lisa-helg..att bara få vara och leva i nuet, kan vara helt fantastiskt..att sen dela dagen med nån man älskar högt gör bara dagen bättre.."tillsammans med vackra Bella-bus,18 år" :O) .. tänk att våra barn snart är lika gamla som oss (fniss) visst är det underligt..de växer otroligt fort..
    snart är julen här Lisa och jag önskar dig/tjejerna en trevlig helg med frid i kropp o själ..förstår att du saknar Niklas, låt han vara del av ert jul-firande trots att han inte fysiskt är närvarande..han ser och vet ändå hur ni har det och han önskar bara ert allra bästa..lev för det och njut av ledigheten som kommer..tanka din själ med glädje,livskraft och kärlek.. samt bjud in det nya året med öppen famn.
    Famna livet och det skall bjuda dig så mycket tillbaka..
    Jag tänker på er och skickar all värme och kärlek jag någonsin kan..vi se och hörs // Irene

    SvaraRadera