lördag 20 februari 2010

Ljuvliga tystnad...

ingen som når mig idag...tack för tystnad och frid. Jag är mer sams med min gud idag..ingen är perfekt...förlåtelse och försoning...det enda viktiga.Ingen är fullkomlig..inte ens du gud. Varför tog du inte emot Kains offer när du tog emot Abels...det var väl småsniket gjort...och skapade ett svartsjukedrama som slutade i mord...mellan två bröder...herregud det fanns fyra människor på jorden...sen var de bara tre...hur förökade de sig, en mamma, en pappa och en son???? förklara det du gud...

Jag har tagit ett stort beslut idag..ett beslut som kommer att förändra världshistorien...nästan..eller kanske inte...det kommer förhoppningsvis att göra mig till en lyckligare människa..nog så..hela situationen är absurd...kanske är det allt som har hänt de senaste åren som fått mig att inse vad jag ska göra...något bra mitt i skiten.
Det behövdes inte så mycket för att inse att livet inte är så tokigt ändå...jag är Tacksam/glad/åter på banan.....mitt enda och bästa liv är här och nu...kärlek till er...

1 kommentar:

  1. jadu..vad du än hittat på..så står jag bokom dig o hejar..för så länge det är ett bra beslut för dig, så är det också bra för oss alla andra som följer din kamp "ur gropen du knuffats ner i"..vad skönt att du åter känner att du är på banan och desutom känner dig GLAD..tystnaden och därmed friden är en "lisa" för kroppen..ibland allt man behöver för att tanka kraft och energi..
    hur som helst följ banan du valt nu och titta bara framåt..helst med tunnelseende så du slipper övriga störande moment..själv skall jag krypa ner under filten och tycka lite synd om mig själv..febern rasar just nu i kroppen och gör mig svag o ynklig..men i morgon är en annan dag, som förhoppningsvis är god mot oss båda två..du vet att jag tycker om dig..kram Irene

    SvaraRadera