söndag 24 januari 2010

Söndag och åter hemma..

i Västerbyn. Fryser och har huvudvärk..ser INTE fram emot jobbet i morgon...skulle vilja ha en sovmorgon till..frukost på säng och bara lata mig. Vakna och ha sommar utanför fönstret..kunna sitta på altanen,naken och njuta av kaffet utan att frysa..dream on..jag har haft en jävla skithelg...djävulen måste vara en stor optimist om han tror att han kan göra människorna sämre...jag vill komma hem från en bra dag på jobbet...sparka av mig skorna...krypa ner i sängen och berätta hur mycket du betyder...hur glad jag är att du finns...berätta...prata och skratta..sitta framför brasan och lyssna på dig...se på din vackra mun.. ... istället..

Jag drar jag mig undan...gömmer mig bakom en mur..låser dörren och släpper inte in någon..vill bara vara ensam..låter dig inte vara delaktig...ger dig inte en chans...dream on...kanske läker skavsåren i själen...kanske får du göra frukost på sängen...kanske sakta sakta får du höra mig berätta...jag tar en dag i taget...finns du kvar... Kärlek till er...

1 kommentar:

  1. Älskade Lisa !
    sommaren kommer..fortare än du tror...
    skavsår läker bara om man går utan skor..svårt nu på vintern..men vänta bara..bida tiden..snart så.
    Ömsesidig kärlek är nog annars ett av de bättre skavsårsplåstren..om du har det hemma så använd det..för det kan du inte köpa på Apoteket..
    jag känner igen känslan att stänga dörren, krypa in i ett hörn och bara vilja försvinna ett tag..
    allt som rör sig kring en är bara störande moment..men mitt i denna öken hittar man en oas och plötsligt vaknar livsandarna och kärleken till livet åter..Vi väntar på dig vid oasen..där du kan njuta av kärlek,glädje,värme,vänner, LIVET med ditt hop-plåstrade ärrade, men ändå fullt fungerande hjärta..// Kram Irene

    SvaraRadera